Już w lipcu zaprosimy Mieszkańców naszej Gminy i Gości na zaplecze budynku Urzędu, gdzie powstanie nowa droga i miejsca parkingowe.
Prace właśnie ruszyły: teren zostanie odwodniony, utwardzony i oświetlony. Przewidziany jest także montaż małej architektury oraz nasadzenia roślin. Znikną szpecące otoczenie stare ogrodzenia.
Na podstawie projektu budowlanego uzyskaliśmy wszystkie niezbędne decyzje i uzgodnienia od konserwatora zabytków oraz pozwolenie na budowę od Starosty Częstochowskiego.
Inwestycja uzyskała dofinansowanie w wysokości 640 tys. zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Całkowity koszt zadania po to ponad 2,6 mln zł.
Aby roboty mogły się rozpocząć Gmina przez ponad pięć lat prowadziła prace przygotowawcze do tej inwestycji, między innymi związane z uchwaleniem planu miejscowego, regulacjami własnościowymi terenu oraz uzgodnieniami z sąsiadami.
W wyniku inwestycji powstanie między innymi wygodna droga z chodnikiem, po śladzie obecnego dojazdu, na zaplecze komisariatu i banku Spółdzielczego.
Wybrany w wyniku procedury przetargowej wykonawca zrealizuje zadanie do lipca 2022 r.
Trwają też prace przy budowie pomieszczeń garażowo-magazynowych za Urzędem Gminy Olsztyn, niezbędnych do funkcjonowania naszych służb gospodarczych.
KB