menu mobilne

Deklaracja Dostępności

Urząd Gminy Olsztyn zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urząd Gminy Olsztyn.

Data publikacji strony internetowej: 2020-07-24. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-07-24.
 

Wytyczne standardu WCAG 2.1 dla dostępności treści internetowych, są następujące:
 

Zasada

Wytyczne

Kryterium sukcesu

Poziom

1 – Postrzegalność 1.1 – Alternatywa w postaci tekstu 1.1.1 – Treść nietekstowa

A

1.2 – Dostępność mediów zmiennych w czasie 1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie)

A

1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie)

A

1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie)

A

1.2.5 – Audiodeskrypcja (nagranie)

AA

1.3 – Możliwość adaptacji – Odpowiednia (zrozumiała) prezentacja zawartości 1.3.1 – Informacje i relacje

A

1.3.2 – Zrozumiała kolejność

A

1.3.3 – Właściwości zmysłowe

A

1.3.4 – Orientacja – wyświetlanie treści w układzie poziomym, jak i pionowym

AA

1.3.5 – Określenie prawidłowej wartości

AA

1.4 – Możliwość rozróżnienia – Ułatwienie percepcji treści 1.4.1 – Użycie koloru

A

1.4.2 – Kontrola odtwarzania dźwięku

A

1.4.3 – Kontrast (minimalny)

AA

1.4.4 – Zmiana rozmiaru tekstu

AA

1.4.5 – Tekst w postaci grafiki

AA

1.4.10 – Zawijanie tekstu

AA

1.4.11 – Kontrast dla treści niebędących tekstem

AA

1.4.12 – Odstępy w tekście

AA

1.4.13 – Treści spod kursora lub fokusa

AA

2 – Funkcjonalność 2.1 – Dostępność z klawiatury 2.1.1 – Klawiatura

A

2.1.2 – Brak pułapki na klawiaturę

A

2.1.4 – Jednoliterowe skróty klawiszowe

A

2.2 – Wystarczająca ilość czasu 2.2.1 – Możliwość dostosowania czasu

A

2.2.2 – Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie

A

2.3 – Ataki padaczki – Migotanie 2.3.1 – Trzy błyski lub wartości poniżej progu

A

2.4 – Możliwość nawigacji 2.4.1 – Możliwość pominięcia bloków

A

2.4.2 – Tytuły stron

A

2.4.3 – Kolejność fokusu

A

2.4.4 – Cel linku (w kontekście)

A

2.4.5 – Wiele sposobów na zlokalizowanie strony

AA

2.4.6 – Nagłówki i etykiety

AA

2.4.7 – Widoczny fokus

AA

2.5 – Sposoby wprowadzania danych 2.5.1 – Gesty punktowe

A

2.5.2 – Anulowanie kliknięcia

A

2.5.3 – Etykieta w nazwie

A

2.5.4 – Aktywowanie ruchem

A

3 – Zrozumiałość 3.1 – Możliwość odczytania 3.1.1 – Język strony

A

3.1.2 – Język części

AA

3.2 – Przewidywalność 3.2.1 – Po oznaczeniu fokusem

A

3.2.2 – Podczas wprowadzania danych

A

3.2.3 – Konsekwentna nawigacja

AA

3.2.4 – Konsekwentna identyfikacja

AA

3.3 – Pomoc przy wprowadzaniu informacji 3.3.1 – Identyfikacja błędu

A

3.3.2 – Etykiety lub instrukcje

A

3.3.3 – Sugestie korekty błędów

AA

3.3.4 – Zapobieganie błędom (kontekst prawny, finansowy, związany z podawaniem danych)

AA

4 – Kompatybilność 4.1 – Kompatybilność 4.1.1 – Parsowanie

A

4.1.2 – Nazwa, rola, wartość

A

4.1.3 – Komunikaty o stanie

AA

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
 

Nie zostały spełnione następujące wymagania:

  • Niektóre linki na stronie nie posiadają odpowiedniego tytułu lub tekstu alternatywnego.
  • Nie wszystkie elementy, których kliknięcie powoduje uruchomienie linku w nowym oknie/karcie ostrzegają o tym.
  • Po powiększeniu strony do 200%, za pomocą narzędzi dostępnych w przeglądarce, wymaga ona przewijania w poziomie, aby dotrzeć do wszystkich informacji.
  • Dostęp do strony jest utrudniony w orientacji pionowej.
  • Nie wszystkie dokumenty udostępnione do pobrania są dostępne cyfrowo.
  • Nie wszystkie atrybuty zarządzania zdarzeniami myszki mają swój ekwiwalent dla klawiatury.

Wyłączenia:

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 

  • Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiszowych przeglądarki.

 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-14. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: CONTENTORGANICA (z wyłączeniem dostępności architektonicznej).

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiszowych przeglądarki.

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Olsztyn znajduje się przy Pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego 10, 42-256 Olsztyn.

Wejście do Urzędu wyposażone jest w podjazd dla osób niepełnosprawnych.

Istnieje możliwość umówienia spotkania w Biurze Obsługi Interesanta, zlokalizowanym na parterze budynku.

Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Teren przed Urzędem jest oświetlony oraz wyposażony w profesjonalny system monitoringu.

W Urzędzie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu oraz online.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Piotr Stolarski, pstolarski@olsztyn-jurajski.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 34 32 850 76 wew. 29. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
ham2