Na podstawie art. 47a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U.2021.1990 ze zm.) do zadań gminy należy między innymi ustalenie numerów porządkowych i prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów.
Dla każdej ulicy i każdego placu posiadającego nazwę tworzy się odrębne, ciągłe zbiory numerów porządkowych w sposób zapewniający przestrzenną regularność każdego z tych zbiorów oraz unikalność jego elementów.
W związku z tym, że istniejąca numeracja porządkowa budynków przy ulicy Karlińskiego zawiera wady utrudniające jej wykorzystywanie, należało podjąć decyzję o jej aktualizacji, która ma służyć nie tylko uporządkowaniu administracyjnemu miejscowości. Zmiany te mają na celu podniesienie poziomu Państwa bezpieczeństwa, gdyż w razie konieczności interwencji służb takich jak Policja, Straż Pożarna lub Pogotowie Ratunkowe, odpowiednio oznakowane ulice i budynki ułatwią lokalizację, a co za tym idzie dotarcie z pomocą.
Z góry przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z koniecznością wymiany dotychczasowych dokumentów.